De leerling

Gepubliceerd op 4 april 2023 om 11:55

Als docent is het belangrijk om je leerlingen te betrekken bij het verbeteren van hun onderwijs. [1]

Je kunt feedback vragen over je lessen door middel van een gestructureerd proces van het maken van een lijst van wat een goede les is, het kiezen van de belangrijkste verbeterpunten en het voeren van discussies over hoe je kunt verbeteren.

Een andere manier is om een ​​studenten arena te gebruiken om feedback van studenten te verzamelen over onderwijsgerelateerde onderwerpen zoals de structuur van het curriculum en de prestaties van docenten.

Daarnaast kunt u een "bord in de klas" gebruiken om doelen te stellen en de klaservaring te verbeteren door regelmatige ontmoetingen met studenten. [1] Bij het omgaan met uitdagend gedrag van studenten, met name verbale weerstand, is het cruciaal om zelfbeheersing te behouden en het specifieke gedrag in kwestie te identificeren om passende reacties te bepalen. [3]

U kunt beginnen met het beheersen van uw eigen stressniveau en vervolgens het gedrag identificeren voordat u op een bewuste en weloverwogen manier reageert.

Het artikel geeft specifiek advies voor het omgaan met verschillende niveaus van weerstand van studenten, variërend van rustige instemming tot meer intense weerstand. Vergeet niet om positieve leraar-leerlingrelaties te behouden en tegelijkertijd duidelijke grenzen te stellen. [3]

Als een leerling acuut, ernstig of chronisch ziek wordt, kan het zijn dat hij extra onderwijszorg nodig heeft. Dat overkomt één op de zeven studenten in Nederland. [2]'https://stichting-leerkracht.nl/kennisbank/stem-van -de-leerling/' Stem van de leerling - Drie praktische tips![2] 'https://ziezon.nl/over-ons/zieke-leerling-in-de-klas/' Een zieke leerling in de klas, en dan?https://www.schoolenveiligheid.nl/kennisbank/omgaan-met-lastig-gedrag-van-leerlingen- in-de-klas/' Omgaan met lastig gedrag van leerlingen in de klas

 

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.